Wil je het maximale halen uit een boodschap doormiddel van een infographic? Dan is deze blog wat voor jouw geschreven! In deze blogs leggen we aan de hand van een aantal tips uit hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Tip 1: maak de boodschap concreet
Het komt vaak voor dat bedrijven een heleboel informatie willen laten overbrengen aan de doelgroep. De ervaring leert dat dit niet goed blijft hangen bij de doelgroep omdat de kern mist. Maak daarom je boodschap zo concreet mogelijk. Een combinatie van een concrete boodschap in een visueel aantrekkelijke infographic zorgt ervoor dat de boodschap blijft hangen.
Tip 2: laat het over aan professionals
Wil je het maximale halen uit een infographic? Dan kun je het beste een professioneel bedrijf een infographic laten maken. Zij kunnen de informatie die je wil delen moeiteloos omzetten in een aantrekkelijke visuele presentatie.
Tip 3 maak tijdloze video’s
Doordat een infographic geheel virtueel is wordt de het ook tijdloos. Op deze manier kun je erg lang gebruikmaken van de infographic en hoeft het niet om een paar jaar te worden veranderd.
Tip 4: een goede infografhic kost tijd
Wil je op korte termijn een infographic laten maken? Dan kan dat vrij lastig worden. Doorgaans begint het proces met een brainstorm waaruit een informatie framework ontstaat. Vervolgens wordt een styleframe voor de boodschap ontwikkeld en vervolgens wordt het design gemaakt. Voor de eerste versie van jouw design klaar is ben je zomaar een aantal werkdagen, zo niet weken verder.
Tip 5: aan de slag!
Alvorens een bureau aan de slag kan gaan heeft het alle nodige informatie nodig. Zorg er daarom voor dat alle informatie in overzichtelijke documenten staat die je zo kunt aanleveren. Dit zal het proces versnellen.
Tip 6: zet de infographic breed in
Een infographic beperkt zich niet tot 1 kanaal. Je kunt de het gebruiken als marketing op meerdere kanalen tegelijk. Denk aan je website, social media of op een reclamebord. Een infographic heeft hierdoor vaak een return on investment.