Ben je bezig met het inrichten van je website of een advertentiecampagne? Dan is het belangrijk om met goede call-to-actions te werken. Door middel van een call-to-action spoor je de doelgroep aan om vervolgstappen te nemen. Bij een SEA-campagne overtuig je de doelgroep bijvoorbeeld om op je advertentie te klikken. En op je website overtuig je de lezer om een bestelling te plaatsen, een offerte aan te vragen of contact op te nemen. Benieuwd hoe jij een effectieve call-to-actions maakt? Hier vind je een aantal handige tips!
Schrijf duidelijke call-to-actions in de gebiedende wijs
Als je een call-to-action maakt, kun je beter nergens omheen draaien. Je wilt de lezer laten zien wat er van hem of haar verwacht wordt. En dus is het belangrijk om je call-to-action kort en bondig te houden. Een call-to-action kun je het best in de gebiedende wijs schrijven. Denk bijvoorbeeld aan: “Vraag nu een offerte aan!” of “Plaats vandaag nog je bestelling!”.
In de bovenstaande voorbeelden gebruiken we woorden als “nu” en “vandaag”, om te laten zien dat de lezer er snel bij moet zijn. Je laat de doelgroep zien dat het om een belangrijke kans gaat, die ze beter niet kunnen laten liggen.
Maak de call-to-actions visueel aantrekkelijk
Een call-to-action mag zeker opvallen. Zeker als je veel tekst op een pagina hebt staan, is het belangrijk dat de call-to-action er tussenuit springt. Dit doe je bijvoorbeeld door de tekst in een button met een opvallende kleur te verwerken. Maar ook kun je de call-to-action een ander lettertype geven of dikgedrukt maken.
Zeker in korte advertenties is een call-to-action zeer belangrijk
In principe is het als commercieel bedrijf verstandig om in vrijwel iedere pagina op de website één of meerdere call-to-actions verwerken. Een call-to-action is echter nog belangrijker in een korte advertentie. Een SEA-advertentie bestaat bijvoorbeeld uit enkele korte zinnen. Het conversiepercentage van je SEA-campagne is grotendeels afhankelijk van de call-to-action die je in je advertentie verwerkt.
Eventueel kun je een specialist inschakelen
Wil je er zeker van zijn dat je campagne goed is ingericht en de juiste call-to-actions bevat? Dan kun je de campagne eventueel ook uitbesteden aan een specialist. Zo kun je bijvoorbeeld je SEA uitbesteden met Sender Marketing. Een ervaren partij zoals Sender Marketing Limburg kan je helpen om ervoor te zorgen dat de call-to-actions op jouw website en in je campagnes er echt tussenuit springen.